Co byste řekli prequelu?

9. května 2015 v 15:02 | Renata Štulcová |  Zábava
Divné slovo, že? Sama bych si na to slovo opravdu nevzpomněla,
kdyby mi nepomohla výtvarnice Jitka Zajíčková. Schválně
mrkněte na její blog SEM.
Seděla jsem minulý týden totiž na školení k tabletům, když na
mě v Messengeru vykoukla zpráva. Psala Jitka, ptala se na
Rafaelku. Psala to samé, co píšete sem na blog i na facebookový profil We love Rafaleova škola vy: Jak je to s dalším dílem
Rafaelky? A jestli budu na Světě knihy?
.
Tak na Svět knihy nejedu. Na knižním trhu mám jen zbytky knih,
nakladatelé dotisky neudělají, není co propagovat. Přijde vám
to celé divné? Určitě se vám zdá ekonomicky hloupé, že
nakladatel nedotiskne první díl, o který je zájem. Tak pak vám
asi nemusím vysvětlovat, že o tom, který autor bude vydán,
nerozhoduje, jestli čtenáři jeho knihy čtou, ale úplně jiné
zásluhy a důvody... Tedy pokud nepřistoupíte na to, že si knihu sami zaplatíte nebo v lepším případě ji dáte zadarmo. A to já nehodlám. Nevinný
.
Tak a nyní něco příjemnějšího, protože to, co píšu v předešlém
odstavci, nezměním. A proto hledám jiné cesty. Zdá se vám
jistě, že je hledám už docela dlouho. Ano, to je pravda. Musela
jsem zamítnout svůj nápad vydat Rafaelku sama. Distribuce by
ji asi nevzala a já bych to kvantum knih nezvládla rozesílat,
protože denně strávím i deset hodin prací pro školu. (A pak že
mají učitelky a učitelé maximálně do půl druhé a a dlouhé
prádzniny... Tedy některé asi jo... Ale j to nejsem...)
.
S Rafaelkou jsem řešila problém...


jestli má smysl vydávat čtyřku v nové podobě, když není možné ještě dva roky udělat dotisk
jedničky. Ano, až na jaře 2017 vyprší nakladateli práva a jednička může znovu vyjít v nové podobě. Uf, až za dva roky? říkáte si vy, kdo jste ji nesehnali. Často mi v mailech o jedničku píšete. Mám jen jeden výtisk. Zbytek jsem už dávno rozdala.
.
A tak jsem si to odpoledne psala přes Messenger s Jitkou a ona mi navrhla možnost. Co takhle kdybych místo pokračování napsala prequel?
.
Zatímco školitel vysvětloval něco o iPadu, co už dávno vím, závity mi šrotovaly na plné obrátky. Prequel, to znamená něco, co bylo předtím, a co můžu prozradit, a neohrozím zápletku dalších dílů. Ale musí to být napínavé. Musí to být samostatný příběh se zápletkou, kterou jako čtenáři Rafaelky nebudete moci předvídat. A musí to být napsáno tak, aby kniha zaujala i nečtenáře Rafaelky, kteří o tom světě nic neví.
.
Meluzínin příběh znáte, Pukův nakonec taky, ale co byste řekli, kdybych vám odvyprávěla příběh Mareny, když jako náctiletá přežila s maminkou Aine katastrofu a potkala svou lásku? Líbající No, jsem zvědavá, co na to v komentářích řeknete. Víc neprozradím, piluju totiž detaily příběhu, který dávno nosím v hlavě jako vedlejší událost, ale velice důležitou událost, kterou vám prozradit mohu.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 LuLuFairy LuLuFairy | 9. května 2015 v 15:29 | Reagovat

Jo jo jo a ještě jednou jo! Sem s tím! :D Já jsem všemi deseti pro!

2 Bětka Bětka | Web | 9. května 2015 v 16:01 | Reagovat

Evidentně prostě o ty knihy není takový zájem, aby se finančně vyplatil dotisk, nezbývá než si to přiznat. Jinak mám jedničku k dispozici na prodej, rozhodla jsem se, že mi to stačí přečíst a nemusím je mít doma, navíc když se pokračování dočkáme bůh ví kdy a ještě s jinými obálkami (ty stávající mi k obsahu přijdou úplně adekvátní...)

3 Maky Maky | 9. května 2015 v 16:15 | Reagovat

[2]: Souhlas. Ať už s tím dá pokoj. To že se knížka prodala neznamená, že je dobrá. Ať se koukne, jak píšou knihy v cizině. Já teda o žádný prequel nemám zájem. Čtu Teď všechno od Yoli. :-P

4 Sidney Sidney | Web | 9. května 2015 v 17:15 | Reagovat

mě by zajímal příběh Mareny musela mít těžký život :-( ale ti co říkají že Marena by mohla být ta co napadá Marinu tak by jste o ní asi nepsala aby jste neodkryla zápletku neee? :-? hmmm to asi nebude ona a nebo jo? já fakt nevím teď o tom budu muset přemýšlet :-P

5 Angelika Angelika | E-mail | 9. května 2015 v 17:15 | Reagovat

Já prequel také nechci. Sice by bylo zajímavé dozvědět se něco více o Mareně, ale přijde mi to celé zbytečné. Ten kdo má o tu knížku doopravdy zájem zkrátka počká. :-)

6 Jenny Jenny | 9. května 2015 v 17:33 | Reagovat

Čtu hlavně YA a tyhle knihy jsou psané mladými spisovatelkami. V ČR jsou hodně vydávaní mladí autoři fantasy, tak je asi jasné, proč nemá smysl, abyste pokračovala. Sice bylo téma Rafaelky docela zábavné, ale pro mladé píšou líp mladí a nakladatelé to ví. Být vámi, zaměřím se na literaturu pro vaší generaci. My mladí potřebujem knihy víc akční. 8-)

7 Ani Dvořáková Ani Dvořáková | 9. května 2015 v 18:43 | Reagovat

Na 110% určitě aspoň se nám to čekání zkrátí a Marena tak záhadná to je velmi dobrý nápad.

8 Terka Terka | 9. května 2015 v 19:03 | Reagovat

Dobrý nápad,  netrpělivě čekám na další díl,  praguel čekání alespoň trochu zkrátí a navíc Marenina minulost je určitě velice zajímavá. :)

9 Tery Tery | 9. května 2015 v 19:55 | Reagovat

Už aby jste jí měla napsanou :D Těším se. :)

10 Niki Niki | 9. května 2015 v 20:46 | Reagovat

Proboha kdy už konečně pochopíte že píšete čím dál děsný blbosti? Třeba od Ilky Pacovský mám sedm dílů Sedmýho smyslu a vydali jí to v Albatrosu bez problémů. Prostě je super série. Rafalova škola hold není tak dobrá. Nedivím se nakladatelství že už ji nechce vydávat znova. Dřív jsem jí četla, ale teď už v ní vidím hodně úletů, který vám uvěří jen malá děcka. Tak sorry no. ;-)

11 Lindsay Lindsay | 9. května 2015 v 21:09 | Reagovat

[10]: No zas takový blbosti to nejsou. Mě se Rafaelka docela líbí. Ale asi o dost lepší jsou Hlaváčková,Pacovská,Burdová, Janišová ty vůbec nemají problém, všechno jim vyjde. Jsou prostě lepší. Asi byste měla nechat jen ty tři díly a rači už nic nepsat. Normálně bych vám to neřekla, ale když chcete radu, tak vám jí píšu. [:tired:]

12 Luana500 Luana500 | 9. května 2015 v 21:13 | Reagovat

No, čekání na čtyřku je nekonečné a prequel by to mohl zkrátit. Navíc, Marena je velmi zajímavá postava plná tajemství.  Určitě by bylo zajímavé dozvědět se něco z její minulosti.

[10]: Já jsem četla obě dvě série a netroufnu si říci, která je lepší. Obě mají svůj vlastní nápad a každá z   nich je zajímavá svým vlastním způsobem. :-D

13 Auri Auri | Web | 9. května 2015 v 21:29 | Reagovat

1) Jupi, novy clanek :-D
2) Prequel je naprosto SKVELY NAPAD.
3) Prosim, vydejte ctverku i bez predchozich dilu. Uz cekame dlooouho a jsme vsichni napnuti k prasknuti. :-(
4) Ohledne nekterych komentaru vyse ... Rafaelka je dostatecne akcni pro vsechny generace (rikam jako ta "starsi ctenarka"). Navic ukazuje, ze poutava, krasna kniha se da napsat i bez nejakych ultra krvaku, upiru apod. Rafaelka je pro me uzasna forma relaxace, je v ni mnoho peknych (i dulezitych) myslenek. Muzu ji cist porad dokola a stale me to bavi. U zadne jine knizky se mi to zatim nestalo, ale cim casteji ji ctu, tim vic jsem z ni nadsena a vzivam se do ni. Podle me je to vazne unikat!

14 toreborn toreborn | Web | 10. května 2015 v 9:27 | Reagovat

Já si náhodou myslím, že Rafaelova škola je skvělá kniha (respektive série), problém je spíš v tom, že v dnešní společnosti se krásné a citlivé knihy ,,nenosí". A to je velká škoda. Takové nádherné knížky vyšoupli vlkodlaci, upíři, krev, násilí...myslíte si, že je to tak dobře? Že člověk je předurčen k tomu, aby si v takových věcech liboval? Lidé blbnou a kvůli tomu jsou knihy, které pohladí po duši, zastrčeny někam do pozadí :-| A že by to bylo moc dětské, se mi opravdu nezdá...zázraky jsou, ale musí se na ně věřit :-)
S tím prequelem nevím, sice věřím, by to mohlo být pěkné počtení, ale když jsou lidé už tak dlouho natěšení na čtvrtý díl...podle mě by bylo nejlepším řešením kapitoly ze čtvrtého dílu zveřejnit zde na blogu, protože za 1)zajistí to, aby tyto knihy neupadly v zapomnění (k čemuž to bohužel směřuje) a za 2)až se vám podaří knihu vydat, vaši fanoušci si ji jistě koupí - je to přece jen série ;-)

15 Auri Auri | Web | 10. května 2015 v 10:32 | Reagovat

[14]: Naprosty souhlas.
Pokud pani Stulcova nechce davat ctverku na blog, mohla by ji zatim treba prodavat v elektronicke verzi. Tistenou si pak stejne vsichni koupime. :-P

16 Bublina Bublina | E-mail | 10. května 2015 v 11:24 | Reagovat

[10]: Mě Rafaelova škola baví, i když mi je 15 let. Holt každý má svůj styl, není to o tom co je blbost, genialita atd., ale o tom jestli to dotyčného baví číst. Nikomu nechci nadávat, že Rafaelovu školu nečte, prostě každý má svůj vkus a styl. ;-)

17 Bublina Bublina | E-mail | 10. května 2015 v 11:26 | Reagovat

Jinnak souhlasím s prequelem, ale radši bych chtěla, aby se vydala Rafaelka 4. :-)  ;-)

18 Bigbiz Bigbiz | Web | 10. května 2015 v 12:12 | Reagovat

[11]: Burdová a o dost lepší? Ty vole, já mám dost. Vždyť Burdová píše samé sračky, a kdyby nebylo jejího bohatého tatínka, tak by jí nic nevydali ani v Blesku, natož ve Fragmentu. Zdá se, že někteří nejsou ani trochu soudní. Burdová a píše dobře, hahaha. Ale pobavilo to, to zase jo. Jinak ten prequel by mohl být zajímavý.

19 Bezejmenná Bezejmenná | 10. května 2015 v 13:23 | Reagovat

Já osobně si myslím, že prequel je dobrý nápad. Celkem by to odlehčilo situaci a zkrátilo čekání na 4, Rafaelku. Taky si myslím, že by bylo fajn dávat další díly čtyřky sem na blog. Aspoň by jste neztratila čtenáře, což podle těhto předchozích komentářů se stavá, aspoň ještě tři ať to je jako u předchozích dílů. My si ji stejně koupíme tištěnou, do sbírky, aspoň ti co ji mají rádi jako ja. :-D

20 Edla Edla | E-mail | 10. května 2015 v 13:55 | Reagovat

Super,super,super :)))) A na čtyřku se hrooozně moc těším,už aby to bylo :/ a také si myslím,že by čtenáře potěšilo,kdyby se alespoň pár kapitol ze 4 objevilo na blogu. :-D

21 Allex Allex | E-mail | Web | 10. května 2015 v 14:03 | Reagovat

Tak takové slovo opravdu neznám. :D Já bych si to rozhodně přečetla! ;-) Marena to musela mít těžké a myslím, že i zajímavé. :-)

22 Aaggiittkkaa Aaggiittkkaa | 10. května 2015 v 14:23 | Reagovat

JO ,Jo určitě by to nebylo špatné.Hlavně at´už je na tom trhu. :-)  :D  :-P  8-)

23 Henna Henna | E-mail | Web | 10. května 2015 v 14:27 | Reagovat

To slovo mi něco říká, ale nevzpomenu si na to. To s tím prequelem jsem moc nepochopila. To jako, že vydáte další knihu úplně samostatně, bez ohledu na rafaelku? Jinak na čtyřku rafaelky se moc těším, protože moc nemám co číst. :-( A  na mém blogu je teď uveřejňen třetí kapitola Oksany. Kdo můžete, mrkněte se. :-D

24 Henna Henna | E-mail | Web | 10. května 2015 v 14:32 | Reagovat

[6]: Tak tohle jsem neměla vědět. Co to plácáš! Mně přijdou některé mladé spisovatelky horší, než ty starší. Četla jsi Erilian? Nic moc. Já ho čtu jen proto, protože už od nudy nemám co číst. A co třeba Amélie a tma. Větší kravinu jsem v životě neslyšela. Já se budu držet Renaty Štulcové až dokonce.

25 .... .... | 10. května 2015 v 15:10 | Reagovat

[24]: joerilian-přečetla jsem 1 stranu a konec.

26 ada ada | 10. května 2015 v 17:03 | Reagovat

Souhlasím s komentáři, které podporují Rafaelku. Je sice pravda, že v dnešní době více mladších lidí (jako já) čte knihy od mladých autorů. Ale to neznamená, že jsou lepší, než knihy ostatních spisovatelů. Přečetla jsem spousty fantasy knih i takové ty knihy o budoucnosti (nemůžu si teď vzpomenout, jak se jim říká, prostě divergence, selekce, hunger games atd.), i pár historických románů. Žádná z těch knih mě nezaujala tolik jako právě Rafaelka. Pamatuji si, když jsem ji poprvé četla v páté třídě (už před čtyřmi roky 8-O ), měla jsem pocit, že mi na zádech vyrůstají křídla, byla jsem na plno ponořená v Marinině příběhu. To moc spisovatelů nedokáže. Jistě, knihy Burdové a dalších mají něco do sebe, ale nikdy ve mně nedokázaly vyvolat nějak velké pocity. Jsou to spíš oddychová čtení. V Rafaelce se zároveň s příběhem i učíme. My co jsme ji četli známe teď lépe keltské zvyky, a to je skutečná věc, součást naší historie. Takové věci se v knihách neobjevují tolik často. A k té narážce s knihami v cizině, myslím, že máš možná namysli anglické autory, jenže ti mají mnohem větší množství čtenářů, protože anglicky mluví prostě víc lidí, než česky. Pak se jim knihy prodávají jednodušeji a víc se překládají. Nevím jak vy, ale i z těch anglických autorů fantasy, kteří jsou známí i v česku je většina z nich starší a přesto píšou úspěšné YA a fantasy. Například Rick Riordan, Terry Pratchett, J. K. Rowlingová. Nebo J. R. R. Tolkien, C. S. Lewis! (Pokud znáte nějaké dobré mladé autory, klidně mi řekněte, ráda si přečtu :) )
*
Jej, pardon, hodně jsem se rozepsala. Doufám, že vám to, co jsem napsala dává alespoň trochu smysl. Jen jsem chtěla říct, že Rafaelka je prostě dobrá a abyste rozhodně nepřestala se psaním, paní Štulcová. Jinak prequel je skvělý nápad, život Mareny by bylo zajímavé poznat. A také souhlasím s ostatními, nemohla byste sem dát prozatím kapitoly čtyřky? Stejně jako u předchozích dílů. Myslím, že spousta z nás asi potřebuje oživit paměť a připomenout, jak skvělá Rafaelka je.

27 Lia Lia | Web | 10. května 2015 v 18:53 | Reagovat

Tak teď jste mě teda dostala. Přece jen, Marena je ze všech zatím nejtajemnější a víme toho o ní snad nejmíň. Příběhem z jejího života bych teda nepohrdla. :)

28 Angelika Angelika | E-mail | 10. května 2015 v 18:53 | Reagovat

Nevím jak vy, ale myslím že tato stránka je pro ty, kdo mají rafaelku rádi. Tak sem nemusíte psát ty BLBÝ komentáře! :-|

29 Dana Dana | 10. května 2015 v 18:58 | Reagovat

Jůůůůůůůůů :-)
Už se mooc těším :-D

30 Lucy Lucy | 10. května 2015 v 21:37 | Reagovat

Já jsem jednoznačně pro. ;-) Zní to jako dobrej nápad. :-) Tak teď už se těším nejen na čtverku, ale i na tohle. :-D Jen prosím, že ta čtverka nebude až v roce 2017? :-| Jestli to jinak nejde, dobrá, hlavně aby byla... :-)

31 Profesor Profesor | 10. května 2015 v 21:54 | Reagovat

Prequel? A oni vám ho vydají? Podle toho,co píšete o čtvrté knize, to vidím poněkud beznadějně. Snad jen, pokud by šel vydat jinde. Nebo zveřejnit na webu.
Popravdě řečeno bych více než prequel uvítala čtvrtou knihu. I kdyby měla vycházet "jenom" tady na webu. Vím, že to pro vás jako pro autorku asi není to pravé ořechové, ale čtenáři po takové době bez vývoje příběhu začínají RŠ zapomínat. A to je škoda. RŠ je výborný příběh, jemný a o přírodě.
Já sama mám vaše knihy moc ráda. Moc ráda bych si také přečetla, co bylo s hrdiny dál.

32 Barča Barča | 10. května 2015 v 23:05 | Reagovat

Paní Štulcová, prosím jenom si ty předchozí komentáře neberte osobně a nepřestaňte psát! Já mám Rafaelku moc ráda a je mi jedno jak moc úspěšná je nebo není u někoho jiného. Já jsem před pár lety taky hodně četla YA literaturu a ujížděla jsem na těch knihách, ale postupem času se mi otevíraly oči a já si uvědomila, že je to jedno a to samé pořád dokola. Nic mi ty knihy nedávaly. Zatímco ty dobré knihy v člověku nechají opravdu silný pocit, který nikdy jen tak nezmizí. A přesně to cítím, když Rafaelku čtu, nikdy ji nedokážu úplně vyfiltrovat z mých běžných myšlenek. Nestále přemýšlým co by nějaká postava dělala v různých situacích nebo co by se v dalších knihách mohlo stát a toto přemýšlení mě náramě baví.

A co se prequelu týče, tak je to sice skvělý nápad, ale asi bych to uvítala až po dopsání všech knih. Teď mi to do příběhu moc nesedí. Líbilo by se mi kdyby kapitoly vycházely zase na internetu, protože to má pak úplně jinou atmosféru než když to člověk zhltne najednou. Příběh totiž potom s námi žije určité období, protože člověk nad ním pořád musí přemýšlet a nestále se k němu vrací. A nevím proč by to nemělo fungovat, vždyť u předchozích dílů to šlo a nikomu to nevadilo a knihy se stejně prodaly. My kteří máme rafaelku opravdu rádi, tak si ji koupíme i knižně, abychom ji mohli číst neustále dokola. A navíc se vám pak zase zvýší počet čtenářů. Myslím si, že takto přes internet si vás všimne více lidí než v knihkupectví. Přece tímto způsobem jste získala své první a neustále věrné čtenáře.

33 veverka veverka | 11. května 2015 v 8:41 | Reagovat

Mě Rafaelka baví, je pravda, že je pro děti mladší než jsem já (a spoustu dalších, kteří z ní již vyrostli), ale nechápu ty negativní komentáře, to že jste z Rafaelky vyrostli to neznamená, že ji a její autorku budete urážet. Já nemám ráda   nedokončené příběhy a některé rozkoukané seriály z dětství si sháním nyní. Proto si na Rafaelku počkám klidně několik let a za ten příběh o Mareně bych byla vděčná. A kdo ví třeba díky němu bude moc vyjít další díl Rafaelky.

34 Henna Henna | E-mail | Web | 11. května 2015 v 19:24 | Reagovat

[33]: Přesně. :-D

35 Lucka Lucka | 11. května 2015 v 19:25 | Reagovat

[31]: Naprostý souhlas! Už se opakuju, ale měla jsem Rafaelovu školu hodně ráda, každotýdenní čekání na novou kapitolu a pak dávka příběhu! :) Rafaelka se mi líbila tady na blogu, bylo to něco jiného, nezhltla jsem knihu naráz a pořád bylo na co se těšit..
Teď je blog prázdný a jen se čeká, což už hodně lidí unavuje.. celkem mě to mrzí, taky bych uvítala čtyřku přímo tady na webu.. :(

36 Henna Henna | E-mail | Web | 11. května 2015 v 19:27 | Reagovat

[25]: Tak to jsem ráda, že tu nejsem sama. Mám kamarádku, která ho naprosto zbožňuje! ??? Nechápu!!! Jo, a když podobný názor na knihy, já taky píšu, tak se mrkni. www-oksana-johannaszedlakova.blog.cz
P.S.: Omlouvám se, že to říkám stále dokola, ale... Prostě se omlouvám. :D

37 Sidney Sidney | Web | 11. května 2015 v 21:52 | Reagovat

[28]: Hele většina lidí to píše slušně a ne všichni souhlasí s ostatními. Jen proto že mají jiný názor to nejsou blbé komentáře. Já osobně souhlasím s nějakými, jako například že mladí spisovatelé píšou zábavně. Ale starší spisovatelé nepatří do starého železa. Rafaelka je hodně založená na bájích atd. Kdybych ji nečetla tak do dnes nevím nic o pověstech např. o Meluzíně. Taky mě docela zaujal Shakespeare. A to jen díky tomu, že Marina hrála v divadelním kroužku. Ovšem to čekání posunulo Rafaelku z prvního na třetí místo mého žebříčku oblíbených knížek. Každý má jiný názor a v každém je nějaká pravda, kvůli tomu se nebudeme hádat jsme přece lidi. 8-)  Ano upíři a vlkodlaci možná vyšoupli Rafaelku a jiné fantasy a možná Rafaelka zrovna není v módě ale nám všem se líbí. Někomu více a někomu poněkud méně, ale líbí.

38 AAGGIINNKKAA AAGGIINNKKAA | 12. května 2015 v 8:16 | Reagovat

Jo máš naprostou pravdu. Souhlasím s tebou. :-)

39 Peta Peta | 12. května 2015 v 18:13 | Reagovat

Já myslím, že prequel je super nápad, už se nemůžu dočkat.

40 vendy12 vendy12 | 12. května 2015 v 18:23 | Reagovat

Mám Rafaelku moc ráda a s tím preqelem je to super nápad-alespoň by to zkrátilo čekání. 8-)

41 Faunka708 Faunka708 | 13. května 2015 v 20:07 | Reagovat

Já myslím, že by to bylo super!!! A na čtvrtý díl už se taky hoooooodně těšim. Rafaelka je má nejoblíbenější kniha :-)

42 Karolina Karolina | 13. května 2015 v 22:24 | Reagovat

Už se nemůžu dočkat!

43 Aiki Aiki | E-mail | 14. května 2015 v 9:28 | Reagovat

Vetšina byla už řečena. Prequel beru jako zkrácení čekání na nové vydání Rafaelky. Obálky bych ještě skousla, ale ve třetím díle mě opravdu iritovaly osekané konce kapitol, řada scén vypadla, prostě to bylo jiné než na blogu a byla to škoda. Jako dobrý nápad vidím e-book čtyřky, také ji pak doplním s celou sérií a tentokrát v jednotném vydání do knihovničky.  Takže až vyjde bude Rafaelka 1 u mě k mání nebo odejde do místní knihovny :-). Moc mě potěšil nový článeček, ještě jak to vypadá s vydáním knihy pro dospělé?

44 Stilka Stilka | 16. května 2015 v 10:46 | Reagovat

Rozhodně! Moc bych se těšila!

45 Kerria Kerria | Web | 16. května 2015 v 15:32 | Reagovat

Juj, se těším. Rafaelka je jedna z mála knih, která mě po letech dokázala zaujmout. Dřív jsem čítávala hodně, ale posledních pár let mě to už moc nebaví.

46 Krevetka Krevetka | 17. května 2015 v 16:56 | Reagovat

Všemi deseti pro! Už se tĕším :-)

47 Lko Lko | E-mail | 20. května 2015 v 17:27 | Reagovat

JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥
PS: Prosííííííííííííííím... ;-)

48 Mirek Mirek | E-mail | 24. května 2015 v 19:13 | Reagovat

Dobrý den. Rozhodně si nemyslím, že by vaše knihy nestály za vydávání. Má dcera, která čtš opravdu hodně, byla ze serie nadšená a já si ji přečetl také a nenudil jsem se. Bohužel, dovedu si představit, že ekonomicky to pro nakladatele v záplavě ostatních titulů může být řekněme nevýdělečné. Prequel by nebyl špatný, ale upřímně mi přijdou důležitější další díly série. Záleží samozřejmě na Vaší smlouvě s nakladatelem, ale co vydat čtyřku alespoň jako ebook a prodávat ho např. přes Palmknihy, věřím, že ekonomika vydání by byla lepší.

49 Majki Majki | 27. května 2015 v 17:14 | Reagovat

Nooo, není to špatný nápad, ale já osobně bych přivítala radši další díl. Proč ho nevydáte jako e-knihu, jak už tady bylo několikrát navrhováno?

50 Monika Monika | 2. června 2015 v 19:53 | Reagovat

Mám Rafaelku ráda. Jen je škoda, že někteří co čekají na 4. díl budou v roce 2017 třeba sedmnáctiletí a už je to nebude tolik zajímat. Prequel by ovšem nebyl špatný.

Pro některé první komentáře: Já se řídím pravidlem: dobrá kniha popisuje hrdinu příběhu, ale ve skvělé knize dokážete najít sami sebe (jako například v Rafaelce). Některé knihy od Michaely Burdové jsem také četla, ale je to tam většinou samý masakr a najít se v ní, to je jako hledat jehlu v kupce sena. Sedmý smysl je skvělá kniha, ale moc se mi nelíbil poslední díl. U Rafaelky jsem spokojená se všemi díly, dokáži ji číst i dvakrát či třikrát do roka. :-)

51 Jolča Jolča | 4. června 2015 v 16:10 | Reagovat

To by bylo super!!! :-)

52 Ady Ady | 11. června 2015 v 13:38 | Reagovat

Já chci rafaelku! :-(  Tak dlouho užse těším O_O

53 Ady Ady | 11. června 2015 v 13:41 | Reagovat

[10]: Když se ti to nelíbí, aspoň nepruď, páč nám se to líbí :-D

54 vegi vegi | E-mail | 14. června 2015 v 11:10 | Reagovat

Preji hezky den, uz dlouho cekame s dcerkou na ctyrku. A myslim na to, proc ji nevydate jako e-knihu, prestoze mam radsi v ruce opravdovou knihu. Kdyz to ted zatim nejde... tak i e-vdani je preci reseni.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama